01 januari 2009

Lista, lånad av Suss & Maria ;-)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, hjälpte till att måla hallen uppe ;-)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Tror inte jag gav några, brukar som låta bli det..


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej inte i år vad jag kommer ihåg...eller jo en, samma dag som jag ;-)

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Ja...min mormor

5. Vilka länder besökte du?
Höll mig hemma i kalla Sverige

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Ja, besök nerifrån av en viss person...

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
29 juli...då föddes Isabelle

8. Vad var din största framgång 2008?
Min kompetens som tvåbarns mor ;-)

9. Största misstaget?
Att jag åt strips på farsdag ;-)

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Blev magsjuk förra nyåret, sen var jag dunderförkyld i februari när Leia låg inlagd och sen har ju gallhelvetet bråkat massor.

11. Bästa köpet?
Vår nya bil... Volvo V70...och lägenheten/radhuset...men det ligger på fel ställe

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Lägenheten

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Leia och Isabelle gör mig glad varje dag

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Jason Mraz-I´m yours ...den är såååååååå uttjatad

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Var nog ganska mycket likadant, mycket känslor, upp och ner...

16. Vad önskar du att du gjort mer?
En jäkla massa, men orken fanns inte där...

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Klagat och gnällt och varit arg

18. Hur ska du tillbringa julen?
Julafton var hemma hos Dan med hela stora familjen..jättemysigt, före var vi Rättvik sedan stressade vi runt halva Borlänge som vanligt och ändå hann vi inte träffa nästan någon känns det som ;-(

19. Blev du kär under 2008?
Nej, var väl redan det

20. Hur många one night stands?
Inga under -08 i alla fall

21. Favoritprogram på TV?
Allt sevärt ;-) Men gärna lättsamma komedier

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hatar är fel ord, besviken är mer rätt ord, och även trött på...

23. Bästa boken du läste i år?
Läste jag någon bok??? *haha* Ja men det var nog Tina Nordlunds bok om hennes kamp mot anorexian.

24. Största musikaliska upptäckten?
Leia sjunger "Blinka lilla stjärna" ;-)

25. Något du önskade dig och fick?
Ja, en till frisk, underbart söt dotter

26. Något du önskade dig men inte fick?
Ja några miljoner sådär, men pengar är inte allt...

27. Årets bästa film?
Har inte hunnit sett sådär överdrivet många nya filmer, men Sex and the city var riktigt bra

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Öhm, fyllde jag år...tror jag spenderade dagen som vanligt...fick jättefina blommor och lite pengar.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det fanns det säkert men det är inget jag kan göra något åt nu..

30. Vad fick dig att må bra?
Min familj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar