15 januari 2010

Nya utmaningar, nytt år, nya händelser m.m. =)

Ja då var det nytt år igen! All tid bara rinner mig genom fingrarna. Leia är 3 år!!!! Helt galet! Och Belle blir 1½ i slutet på januari...wooot. Vad i h-vete har tiden tagit vägen?
Jag var på ett möte igår, om vad kan jag berätta när allt är klart, men hursomhelst, jag passade på att handla lite på stan och sen svänga om vid Coop. Efter lite shopping begav jag mig hemåt, som vanligt lite för våldsam på gasen. Ut i vägen kliver plösligt en gubbe med ett blinkande rött ljus. Jag tvärbromsar, börjar blinka vänster för att svänga in och hinner bli riktigt irriterad. Vad fan gör en gubbe mitt ute i vägen??? *haha* Det är ju då en polis som tycker jag ska blåsa och visa körkortet. Tur det inte var hastighetskontroll! :-p Men jag är då fortfarande irriterad för han skrämde livet ur mig, så jag var på väg att börja skälla när jag vevar ner rutan, tills jag då kommer på att jag är livrädd, eller har iaf en otrolig respekt för karlar i uniform. Blir alldeles nervös och blyg *tss* Så jag stammade fram ett hej, letade febrilt efter körkortet och lyckades såklart tappa det på golvet *PINSAMT* Han måste ha trott att jag var påverkad av nåt! *hihi* The story of my life. :-p
Jaja, gick då bra i alla fall. =) Kom hem ok!
Hittade då äntligen ett par nya byxor. 2 strlk mindre än vanligt! =) Kan ju säga att det var nog ett år sen jag köpte nya byxor!

Sen har ju då Emma varit hit en sväng. Min lilla Emma som är ända borta i australien nu :-( Hon hann då komma upp och krama om oss innan...thank god. Jag och Leia hämtade henne vid flyget och Leia slängde sig kring halsen på henne direkt! :-) Å dom hade inte setts på ½år. Leia som alltid är så reserverad. =) så det var härligt. Hann då slappa och umgås och mysa med några filmer. =) Men det blev riktigt jobbigt när hon skulle hem, hela jag pajjade totalt :-(
Men är så glad för deras skull. Såå härligt som verkar ha det! =)

Jobbar väldigt lite nu, då jag mest troligt har bränt ut mig ganska rejält :-( Anders åker iväg då och då, men annars har vi det ganska lugnt och skönt.
Ska kanske på Leos lekland med barnen imorgon, sen ska jag ut med Jenny och träffa några kompisar till henne. Så Anders fick gå ut idag! =) Vi delar upp oss. Men snart ska vi gå ut ihop också, var typ 1 år sen sist! :-(

Men nu ska jag hoppa i säng så jag orkar med barnens tidiga mornar! Natti natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar