19 oktober 2011

VG

Jag fick VG på engelskaprovet jag skrev förra onsdagen, helt ok, men efter ett MVG så känns VG lite surt. ;-p Helt sjukt vilken skillnad det är på mig nu mot vad det var på gymnasiet. Då blev jag väldigt glad över ett G, nu är jag missnöjd med VG. Men men...nästa vecka ska vi ha en "Author presentation" och jag ska tala om Jane Austen. Rätt intressant tycker jag. Håller dessutom på att läsa John Grisham´s "Runaway Jury", men det är dryyygt. Den är så seg och rätt ointressant och dessutom massa krångliga engelska ord. Men jag kämpar på.
Hade tydligen gått bra på matteprovet också, inget VG, men där är jag faktiskt nöjd med ett G :-p för jag tycker absolut inte om matte. Kanske berättat om det tidigare?! Jaja...:-p Bloggen speglar ju mig och jag är väldigt virrig alltså är det bara naturligt om bloggen är det.

Isabelle är i en mammafas just nu och vill gärna kramas och gosa massor, vilket jag inte har något emot :) Leia har alltid varit mammig och gosig, så nu slåss dom nästan om att sitta nära. Tur vi har en stor soffa så dom kan sitta på varsin sida och krama varsin arm.
Har så mysigt på kvällarna när dom ska sova, då kurar vi ihop oss i Leias säng och läser en saga och dom är alldeles tysta och lyssnar intresserat.
Leia har lärt sig stava något så otroligt mycket och ungen är bara 5 år!!! Hon skriver av allt hon hittar. *stolt mamma* :-)
Hon rabblar upp halva alfabetet också, vet inte var det här ska sluta. :-) Genialisk! =) Som mamma :-p (tss)

Nej nu ska jag sluta skryta om mina underbara tjejer och ta igen lite tv-tittande. Sen blir det tidig kväll. Har sovit dåligt i snart en vecka och började jobba 7.00 imorse, så lite trött är jag minsann!

1 kommentar:

  1. Tycker att du gör det så himla bra som jobbar, pluggar och dessutom tar hand om barn och gubbe!! Starkt jobbat gumman! Massor med kramar och kanske nån puss oxå ;D

    SvaraRadera