24 november 2011

Höstrusk och en vinter som vägrar dyka upp...

Det känns för tillfället som att alla runt omkring mig bli lidande. Jag har inte tid att vara social, jag har inte tid att hitta på annat än att jobba, plugga och finnas där för mina barn. Allt och alla andra har fått stå åt sidan.
Känns inte som jag ger allt jag kan på jobbet, känner mig trött och har väldigt dålig kreativitet.
Jag är trött, jag orkar inte ens längre med att pyssla hemma med lite allt möjligt, som att till exempel ta fram adventsgrejerna och nya gardiner och laga god mat och sånt som jag verkligen brukar tycka om att göra.
Det är VÄLDIGT mycket med skolan nu. Har bara en månad kvar, mindre än då till de nationella proven och jobbet har minst sagt tagit mycket krafter. Visst, det har blivit bättre nu, men det sitter fortfarande mycket kvar som inte vill ge sig riktigt...och det tog massa energi.
Dessutom kommer ju det dåliga samvetet krypande t.ex när Anders tycker vi ska hitta på något som en familj och jag bara måste skriva en rapport, läsa matte eller nåt annat. Så det slutar med att han åker iväg själv med barnen till badhuset, Leos lekland..idag åkte dom till stan i nästan 3 timmar och nu är dom hos hans föräldrar. Anders tänkte jaga imorgon och sen ska både han och jag jobba hela helgen så barnen ska vara kvar i Rålund. :-(
Och jag...ja jag ska plugga och försöka få tummen ur arslet och göra annat än att bara stressa upp mig över allt.
Skulle behöva någon som sparkade mig i röven och sa åt mig att gaska upp mig.
Energipiller tar tacksamt emot också.

Annars händer det inte så mycket. Leia har fått ny frisyr och var jättestolt över att hon vågade åka till frisören :) Hon var rädd för det förut.
Isabelle växer så det knakar och är helt fantastiskt underbart go och snäll. Tyvärr bli hon väldigt utsatt av en person på dagis som är väldigt elak med henne, men h*n är tydligen så med de flesta. :(
Har sagt åt henne att hon får ryta ifrån åt den så h*n blir lite rädd för henne. Har god lust att säga åt henne att slå och knuffa tillbaka, men det gör väl inte saken bättre. Inte det mest pedagogiska kanske?! :-p men fröknarna är rätt bra på att styra upp, men nu sist kom Isabelle hem med en bula i bakhuvudet och sa att den personen hade knuffat henne så hon slog i huvudet och det var inget jag blev informerad om när jag hämtade dom. Men det är snart utvecklingssamtal och då ska jag ta upp det ordentligt. Ingen ska ge sig på min lilla tjej. Annat är det med Leia, hon är så tuff och ganska utåtagerande. Vet att hon ger då igen om någon ger sig på henne även om jag säger åt henne att det är bättre att säga ifrån och säga åt fröknarna istället.
Hon har väl haft en del incidenter som både andra och hon börjat, men det har lugnat ner sig ganska ordentligt.

Nu ska jag snart leta upp sängen och ställa klockan rätt tidigt och hoppas på att jag har lite energi imorgon så jag kan advenststöka lite och få undan resten av skolarbetet så jag kanske kan andas lite...känna att jag faktiskt kan vara ledig utan dåligt samvete.
Ska börja dagen med en ordentlig frukost, en uppiggande dusch och sen köra så det ryker. Spotify kommer nog vara igång halva dagen imorgon, speciellt när jag ska räkna matte konstigt nog. Koncentrerar mig bättre då!


Natti natt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar