17 november 2012

Less på det mesta!

Äckelvarning!!!

Usch vilket trist novembermörker vi har, ingen snö, bara mörker och grådaskigt väder...
Leia var hemma från skolan förra veckan från onsdag och torsdag för hon kräktes tidigt på onsdags morgonen :(
Hon spydde dock bara ca 4-5 ggr inom en timme, sen gick det över och kom bakvägen istället, men det slutade också ganska direkt. Ingen annan drabbades som tur var. Lagom tills vi andades ut så kom nästa spya, från Leia igen, på tisdagsmorgonen. Även denna gång gick det över fort, hon spydde bara två gånger sen var det över, men ordentlig som jag är höll jag både henne och Isabelle hemma från skola och dagis för säkerhets skull.
Nu har Maya varit dålig i magen sen onsdagen och jag trodde det var Leias magvirus hon hade fått, men hon är så pigg i övrigt och spyr inte mer än vanligt, men jag får däremot byta ca 10-15 bajsblöjor per dygn! ;( Konstigt magvirus. (och folk säger att mammor bara kan prata bajsblöjor, vi kan prata spyor oxå)
 Så jag är lite less på det mesta just nu, Anders jobbar ju så mycket och då är jag själv med alla tre, vare sig dom är sjuka eller friska. Gissa om dom har varit rastlösa!!
Anders var ledig igår så han tog med dom och shoppade lite tapeter och sånt och sedan tog dom en skogspromenad så igår var dom lite gladare! :)

Den här tiden jag varit hemma har det blivit alldeles för mycket tid inne framför tv och dator och jag har läst och sett alldeles för mycket nyheter. Fy, vad har jag gjort?! I den här världen ska alltså mina tre tjejer växa upp och överleva. Vilka idioter det finns överallt och så fruktansvärt hemska dom är. Allt från krig till cancer, oprovocerat våld på gatorna, mord, misshandel, våldtäkter osv....
Jag blir alltid så här när jag har en liten svacka, det är som att jag drar mig mot allt elände...undrar varför det är så?
Kanske har jag nån inbyggd mekanism som gör att jag måste söka mig till dom och det som är så hemskt för att jag ska förstå och uppskatta att jag och mina nära faktiskt har det väldigt bra.

<3 br="br">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar