04 mars 2014

Fettisdagen!

Namnam, som jag längtat efter semlor! ;-)
Jag hade för en gångs skull både tid och lust att stå i köket lite extra länge idag och slängde ihop en viltgryta och potatis till middag och hembakade semlor till efterrätt.
Mumma, vad gott det var, men nu är jag äckligt mätt och min mage ser ut som en uppblåst ballong ;-) 


Annars händer det inte så mycket höll jag på att säga, men det är inte riktigt sant. Jag och barnen har sportlov och Anders har ledigvecka. Vi pratade om att åka ner till Dalarna, men insåg att pengarna inte riktigt skulle räcka till det. Vi har gjort om en hel del hemma den senaste tiden, bl.a renoverat båda badrummen, bytt köksluckor, bytt ut alla innerdörrar, tapetserat om uppe i tjejernas rum, rivit ut golvet i hallen uppe och ska förhoppningsvis lägga in nya golvet innan veckans slut. Så ja, pengarna flyger iväg, men vi ser det som investering då vi förhoppningsvis snart ska sälja bostadsrätten och köpa vårt drömhus. Det gäller bara att hitta det först!!! ;-) 

På lördag får vi besök från Borlänge av min underbara lillasyster och hennes fantastiskt söta lilla son!! :-D Ska bli sp kul!!! 
Jag ska se till att göra klart alla skolarbeten jag har hängande över huvudet så jag bara kan fokusera på dom heeeela tiden!!! :-) 
 

Leia & Isabelle


Mitt minsta troll med träskhäxan i bakgrunden :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar