22 april 2014

Vad trött jag blev på mig själv!

Läste nyss gamla inlägg på bloggen från de senaste månaderna och hjälp vilka lugna och snälla barn jag verkar ha. Stämmer ju inte riktigt med verkligheten alltid. Snälla är dom såklart, men lugna och glada kan jag inte påstå att de varit sista tiden... ;-)

Vi åkte ju på magsjuka som följdes av en ordentlig dunderförkylning! Jag hade fyra(!!!) prov förra veckan och en examination att lämna in. Det var med andra ord en helvetesvecka. Detta resulterade i att jag inte kunde ge mina barn den uppmärksamheten dom kräver ibland och jösses vilken personlighetsförändring de två äldsta genomgick. Leia och Isabelle var som katt och råtta. Det var bråk om precis allt och inget. "Maaaaaammaaaaa, Isabelle tittar på mig" "Maaaaammmaaaaaa, Leia knuffar mig" "hon tog min bok" "det är min bok" AAAAAAAHHHHH!!!! Det underbara livet som heltidsstuderande trebarnsmamma ;-) :-D Tur dom är sötast i världen :-) 

Nu är dom hos sin farmor och farfar alla tre, de har varit där sen onsdagkväll och jag har roat mig med att storstäda hela huset! Det är första gången Maya sover borta utan oss och det har varit jobbigt vill jag lova... Men de kommer hem igen idag. Trots allt bråk den sista tiden så har jag saknat dem varje sekund...ska bli underbart att få hem dom igen. 

Nu ska jag fortsätta städningen och hoppas att solen orkar titta fram så jag tar mig ut och kratta lite på baksidan!


Hoppsan, glömde visst publicera detta...bättre sent än aldrig!! :-p Detta inlägg skrevs på långfredagen! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar