10 november 2008

Fy F*n vad dålig jag blev...

Det har hänt såååå jäkla mycket de sista veckorna...Vi har flyttat klart, bor numer i en stooor och rymlig 4:a på två våningar, typ radhus and me like it a lot. Har bara miljoner saker kvar att göra och fixa. Men det får bli när vi blir miljonärer. ;-)
Var då iväg till Blomsterlandet igår och inhandlade lite blommor och köpte några gardiner på Shape, men när jag kom hem insåg jag att det var inte "vi", så det blir till att lämna tillbaka och hitta något annat. Vi måste dessutom byta ut fönsterbrädorna i kök och v-rum för dom var så breda att man ska måsta ha såna där fula gamla vita gardinstänger för att få det att funka, för att gardinerna ska gå rakt ner. För det är snyggt med breda fönsterbädor, men det är inte snyggt om gardinerna måste sitta en meter ut från väggen ;-)

VARNING FÖR ÄCKELMAGADE PERSONER!!!!
När jag vaknade imorse mådde jag inte bra, vi firade fars dag igår med strips och fläskfilé, men jag skule ha gått på min magkänsla och skippat stripsen. Så när jag vaknade, sprang upp på toa, med Leia efter ;-) , satt mig på toa, tills jag kom på att jag nog även måste spy, samtidigt. Leia gav mig Isabelles badbalja som var det enda i närheten och ut kom nånting, typ urin...Bläää. Samma färg hade det då i alla fall. Blev inte så mycket bättre, men ner måste jag, Leia behövde välling och ny blöja, Isabelle behövde tissen. Sagt och gjort, jag fixade allting, gående i en mycket konstig ställning, satt mig och ammade, kutade därefter in på toa och spydde igen, med Isabelle på filt på golvet, mätt och nöjd och Leia stod och klappade mig på huvudet och sa "Mamma, bläää, mamma ajaj. ;-) Hon är sååå söt! :-)
Sen ringde jag Anders och sa åt honom att komma hem för jag var livrädd för att få ont som jag fick förut.
Orsaken till allt det här då är de förbannade stripsen och min överfulla satans gallblåsa vilken jag bara väntar på att få borttagen. Men som vanligt får man vänta hur länge som helst på läkartid. Har "bara" tagit två år än så länge!!! Ja jag vet, det finns dom som har det värre, och jag är bara glad om dom få gå före, men sanningen, i alla fall inom Västerbottens landsting är att även de som har det värre får typ vänta lika länge. Nej nånting är fel inom vården och sköterskorna som kämpar på och kutar fram och tillbaka har alldeles för lite betalt...Jag har då aldrig sett en läkare skynda sig eller stressa genom korridorerna som sköterskorna gör. Så det så.
Nej slut på att spy galla över dom...precis som att jag ska sluta springa på toa nu har jag bestämt.

Anders är för övrigt med Isabelle på BVC och fixar hennes 3 månaders spruta. Jag vågade inte riktigt gå dit även om det är 10 meter bort i så fall det blir akut toa besök igen. Men dom klarar sig nog själva även om jag ibland tror att ingen kan det jag kan *haha* Sen ska han gå till dagis och hämta Leia.

Flyttveckan gick för övrigt helt ok även om jag ibland ville halshugga vissa personer.
Mamma kom upp på måndagen helt plötsligt, ringde på kvällen och sa att hon satt på Arlanda och var på väg upp. Hon ville komma och hälsa på och hjälpa till. Var på Coop då hon ringde och blev så glad att jag nästan grät därinne... ;-) Hade ju inte väntat mig besök. Så jag fick hjälp hela veckan, men hon hade ju trott hon skulle slippa själva flytten och städningen, men tji fick hon för vi fick flytta in några dagar tidigare. :-) Så mamma och svärmor städade lägenheten, André och Anders bar alla möbler och jag tog hand om barnen och massa småplock. Jag måste säga att jag drog vinstlotten! *tss*
Men sen när allt var färdigt och vi hade fått en del på plats hemma så började både svärmor och min mor att berätta för oss hur vi skulle ha det, blev lite för mycket av det goda där ett tag, kändes inte som om det var jag och Anders som hade fått nytt hem utan dom. :-)
Men dom lugnade ner sig efter ett tag, och vi lät det bero, vi var ju så tacksamma för all hjälp, då får man stå ut med lite oönskad jälp också. Ta det inte fel, råd vill man alltid ha, men inte i för stora mängder, finns en gräns.

Mår lite bättrenu, ska ta och städa undan lite tills Anders kommer med Leia, vilket han gör nu! :-)
*Krama*

2 kommentarer:

  1. Skönt att flytten är klar, vi måste komma och hälsa på då ni är i ordning! KRAM Madde

    SvaraRadera
  2. Usch då, det lär inte roligt, hoppas du blir bättre. Saknar faktiskt norrland lite ;)

    SvaraRadera