11 december 2008

Jajajajaja, jag ska blåsa liv här lite...

Två inlägg på raken, det ni...det händer väl typ aldrig?! :-)

Var ska jag börja, jaaa.....Jo vi sålde Toyotan igår, fick i alla fall 5000:- för den, inte så illa för en -88 som slukar både bensin och olja ;-)
Har nu istället en Volvo V70 -02. Ganska rejäl förbättring, men jag har inte åkt i den än *haha* För att alla som känner mig, känner antagligen till hur mycket jag kan klaga på Anders och hans kommunikationsproblem *haha* Jo nu var det så att han åkte och provkörde bilen, kom hem och bad mig kolla in den medans han passade barnen. Jag gick ut, öppnade och kollade in, satt mig i förarsätet och kollade in bagageutrymmet. Tyckte den var jättefin, gick in och berättade det för Anders och sa åt honom att åka tillbaka med den så kan vi diskutera köpet sen och se hur mycket det skulle bli i månadskostnad, skatt, försäkring osv.
Visst, han åker iväg...kommer hem...med alla papper klara och berättar att nu har vi ny bil *asg*
Han är helt sanslös, men men, det är en fin bil och han får ta och äta nudlar tills han fixar ett ordentligt jobb *haha*
Men den är jäättefin och nu kan vi åka till Dalarna över jul i en säker bil med mycket bagageutrymme.
Han åkte ut till sina föräldrar med Leia ikväll för att lämna sommardäcken där ute, han byter jämt där så då kan dom lika gärna ligga där också. Dom har då plats. Sen kommer han hem imorgon, Leia stannar till lördag, och börjar måla hallen uppe och så ska vi väl hämta tapeterna också och se vad vi hinner. Vi ska även slipa och måla trappen och tapeterna ska upp i hallen nere.
Skulle ha gjort det förra helgen, men vissa saker kom emellan, som t.ex att Leia blev dålig och jag dessutom, Isabelle fick för sig att inget var bra och Anders ville nog bara rymma hemifrån ;-)
Sen idag...äntligen, kom han med luftvärmepumpen, bara väntat 6 veckor nu...Dom sa 3 från början. Vad ovanligt...
Han kommer tillbaka imorgon för att fixa det sista, hoppas bara jag är vaken då, för han tog bort ringklockan...*haha*

Sen nästa fredag bär det av hem till Borlänge för att umgås med släkt och vänner.. Jeeiij, äntligen!!!
Vi kommer ner på fredagkväll om allt går som jag vill, sover hos min snälla broder två nätter, ska dessutom shoppa julmat och sånt på lördagen. Måndagen har jag en tid på Gudinnans Oas där jag har fått ett presentkort på nå senseimassage och floating, ska bli härligt. Fick det för att jag började pensionsspara hos Folksam, generöst tycker jag. :-)
Sen på julafton blir det att vara hemma hos broder i hans hus med hela familjen (hoppas jag), och juldagen blir det väl att jäsa, annandagen är vi ev bjudna hem till Ulla på middag med henne och Linnea och Daniel. Mitt i alltihopa ska vi hinna upp till Rättvik och se Mikkans nya lya och hälsa på vovvarna och se vad det är för typ hon har hittat. Gammgubben!!! *haha* ;-)
Dan skaffar lammkött ;-) (jag är bara avis) och Mikkan gammalt segt läder *asg* *hoho* jag är såå rolig...Övertrött och ensam, man kan bli knäpp för mindre. Nej men det är ganska kul ändå.
Men nu ska jag sluat och snutta kudden. JUst ja, glämde ju säga att vi flyttar hem till min faster på söndagen eller måndagen där före jul, så vi är ur vägen när vi ska julstöka i Dans hus. Och det är ingen höjdare att ha småbarn i huset när man jobbat natt. Hoppas det går bra, bror min.

*massa kramar till er alla* Och ajg tänker inte skriva God Jul än för jag ska uppdatera här igen före jul! ;-)

3 kommentarer:

  1. Jag lovar att det går bra :) hehe! Dan tycker nog bara det är kul att ha er här, just nu ligger han och sover medan en annan är vaken. :)
    Lammkött, det var väl att ta i ;D haha!

    SvaraRadera
  2. Kom ut till oss och hälsa på en sväng, om ni hinner mitt i allt erat farande ;) Vi (eller ja, jag) har vägrat flytta på mig på julafton, så våra släkter kommer ut hit under dagen i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Hoppas ni får en fin jul! :)

    Ha det så himla bra!
    Kramar
    /Helena med familj

    SvaraRadera