05 januari 2009

2008

Januari 2008

Året började jag med magsjuka efter en natts jobb som personlig assistent i Skråmträsk när min brukare var hemma på permission.
Jag var rätt ny på jobbet då, började i mitten på december. Jag hängde mest runt på psykavdelning nr 2 på Skellefteå lasarett där min brukare befann sig för tillfället. Mådde illa då jag var i 3:e månaden. Var lite otäckt att vara just där och jobba. Tydligen får ordinarie personal som jobbar där inte vara kvar är dom är gravida utan dom blir omplacerade pga alla konstiga typer och våldsamma brottslingar som hänger där... Tur jag inte visste det från början.
Annars gjorde jag nog inte så mycket mer i januari.

Februari 2008

Usch, hemsk månad. Jag jobbade fortfarade kvar på samma jobb. Min brukare blev utskriven och fick flytta hem igen, så nu blev det längre resväg (2.5 mil enkel väg), men mycket trevligare arbetsmiljö :-) Leia blev jäääättedålig och efter många fajter med sjukvårdsrådgivningen, vårdcentralen och akuten blev vi äntligen skickade till barnavdelningen där det konstaterades att Leia hade dubbelsidig lunginflammation. :-( Så där låg vi, jag gravid, illamående och dunderförkyld och lilla Leia, jättesjuk och knappt kontaktbar. Hade dessutom ultraljudet för den lilla i magen på alla hjärtans dag. Blev beräknad till den 2:a augusti.

Mars 2008

Leia började på dagis, bara 5 månader efter hon egentligen skulle ha börjat.
Jag jobbade för fullt.

April 2008

Kommer inte på något speciellt som hände. Var nog bara jobb, Leia, graviditet osv..
Ja Leia ble 1½ år den 2:a april :-)

Maj 2008
Var tyngre och varmare än vanligt men annars rätt lugnt...jobb, Leia, stor, tjock, gravid ;-)

Juni 2008
Fick havandeskapspenning från den 3:e juni. Svärmor fyllde 50 år och hon och Anders hade 30 + 50 års fest på midsommarafton. Pappa kom upp och firade med oss.

Juli 2008
Anders och Mikkan åkte på Iron Maiden, min 20 och 30 års present till dom från mig. Linnea & Bengt kom upp och hälsade på. Anders fyllde 30 år den 27:e juli. Isabelle hittade ut den 29:e juli. :-) Var nog även i juli vi åkte till Lycksele och sov på hotell och var på djurparken :-)

Augusti 2008
Nyfödd bebis, lugn och ro ;-) Snarare skrik och gråt och amnig nonstop :-) Mamma och Mikkan kommer uppoch hälsar på. Även pappa är uppe då. Mormor går bort i sviterna av sin njurcancer den 14:e. :-(. Emma och Peter hälsar på och vi äter underbart god middag på Viking restaurang.
Mamma blir 49 år

September 2008
Mikkan fyller 20 år!!! Jag blir 26. :-( Köper en ny lägenhet!!!

Oktober 2008
Leia fyller 2 år!!!! Pappa fyller 55 år. Flyttstök.

November 2008
Flyttar in i nya lägenheten och stökar och håller på :-)
Mamma kommer upp och hjälper till. Dan och Maria kommer upp och hälsar på en sväng!

December 2008
Fick luftvärmepumpen till lägenheten. ;-) Stooor nyhet. Åkte till Dalarna över jul och hade det udnerbart....vill tillbaka... Jobbade på nyår.

Färdig :-)

Nu ska 2009 bli ännu bättre, men finns inte mycket som toppar en barnafödsel, förutom att ha dom nära och kunna krama dom när som helst :-)

2 kommentarer:

  1. Ja, du jag svammlar ganska mycket jag också...! *haha*

    Det är väl det som karlarna är till för? :P
    Att ta allt skit tänkte jag.. Jag är precis likadan mot Johan så..! :)

    KRAAM

    SvaraRadera
  2. Hallåj!
    Så du har jobbat som personlig assistent på avdelning 2 på psyk. Jag har faktiskt oxå jobbat där under den perioden, men som skötare. Tror det är mest i slutet av graviditeten dem gärna flyttar gravida, med tanke på precis det du skriver. :) Tror nästan att jag vet vem din dåvarande brukare var. Men det pratar vi inte om här pga sekretessen :)

    SvaraRadera