30 augusti 2010

Haft en bra dag idag!!!

Vaknade som vanligt av att Isabelle kom ner och strök mig på armen och sa "Bassa blöjan mamma" "Byta blöja nu" =) Hon är så söt, dock är det ju inte den roligaste anledningen till att bli väckt, men det kunde varit värre. Jag kunde ha varit gravid och haft samma morgonillamående som jag hade med båda flickorna. Då hade det mest troligt suttit en klädnypa på näsan :-p
Sen skulle jag försöka få dom att äta frukost, vilket blir svårare för varje dag som går...dom har helt enkelt inte tid. Leia ska springa och visa mig grejer hela tiden, springa på toa, hämta saker osv, Isabelle hon sitter och sjunger "Hujadamej" om och om igen mellan tuggorna. *haha* Cirkus varje morgon, men dom är såå charmiga. Visst blir jag galen efter en stund, men det går inte att vara arg på dom särskilt länge :-p
Tur jag är så morgontrött att jag inte orkar vara så arg på morgonen jag flyter som bara med :-p

Lämnade dom på dagis efter 10 och åkte sen till jobbet där jag haft en otroligt bra dag. Det verkar vara på väg åt rätt håll nu och det är så skönt. Har varit riktigt tufft ett tag, var nära att sluta en vända innan jag själv gick under, men bet ihop som tur var.

Nu ska jag gosa lite med Anders som åker iväg och jobbar snart. Vi går om varandra rätt så bra. Hinner ses 1 timme i alla fall. :-p

Är inte lika upprörd idag över saker och ting, men jag har för mig att det var något mer jag skulle moralisera om, men det kommer säkert fram det också! :-p Jag kan som inte låta bli att stampa folk på tårna, men man ska ju stå för vad man tycker och jag övar på det. Sen om jag taktkänsla eller inte, det är ju en annan sak :-p
Ska säkert diskutera lite politik med mig själv när jag fått ordning på mina tankar om partierna.  Expressen test tycker jag ska rösta på SD och som andra parti FI??? Öhhm, ok, men har sett att det är fler som fått samma resultat. Jag har tyvärr svårt att ta dom för ett seriöst parti. Var tog Junilistan vägen? Där har ni ett vettigt parti!!! Kanske får engagera mig och starta ett eget. Pengarna ska gå till barn-skola-äldrevårdsomsorg-vård-jobb-småföretagare...politikerna och direktörerna kan se sig om i ändtarmen efter deras skyhöga bonusar och straffen för kriminella ska skärpas ordentligt. Ingen tv eller mobil i fängelset, inga förmåner, bara vatten och bröd...kemisk kastrering för våldtäktsmän och pedofiler, samt låsa in dom i ett litet rum och kasta bort nyckeln. Osv...
Nej jag var ju inte upprörd alls :-p Nej men just Sveriges lagar borde ses över ordentligt, skärpa straffen avsevärt och montera ner trivseln. Sen krafttag mot de hemlösas situation. Ja, jag får väl börja engagera mig då. Vem är med i mitt parti? Vem vill ha posten som min högra hand? :-)
Vi ska även ifrågasätta hur i h-vete maten kan få kosta så mycket till fångar som mördar och våldtar medans våra barn och äldre får så mycket sämre mat??? Och lagstifta att alla ska ge f-n i vargen, jägare eller inte jägare, har man hund kan man ha den kopplad om man är rädd om den. Jag är ju i och för sig emot jakt i allmänhet...vilket jag och Anders har väldigt många diskussioner om, men självklart vet jag att man måste jaga, för att hålla efter osv, men nääj, inget mer om det nu..jag är emot jakt för nöjes skull! Samma sak med fiske...catch and release. Ta hem fisken och ät istället! :-p
Äh nog om det!!! :-p
Skulle vara intressant att gå på dejt med herr Reinfeldt, men han skulle väl bara prata bort allt sådär fint och manipulera bort en totalt.

Nu ska jag se om det kommit ut ett nytt avsnitt av True Blood innan jag blir allt för uppjagad :-p

3 kommentarer:

  1. Alltså, jag är inte emot jakt för att det är roligt att vara emot jakt utan jag är emot dom som jagar för att det är kul att skjuta ihjäl levande varelser.

    SvaraRadera
  2. att jaga för att hålla efter skulle man inte behöva om dom fyra stora rovdjuren fick vara ifred i skogen. Något som de flesta jägare inte kan tillåta...

    SvaraRadera
  3. Benjamin började gråta när jag sa att vi inte skulle rösta på honom.. fick ursäkta det med att han faktiskt inte var 18 år och då fick man inte bestämma över Sverige :)

    SvaraRadera