06 september 2010

Några dagar sedan nu...

Vet inte riktigt vad jag pysslat med! :-p Sjuk har jag varit, blev feberfri i torsdags, men stannade hemma en dag från jobbet för att vila upp mig ordentligt.
På kvällen åkte Anders på hockey (har en känsla av att det blir mkt sådant framöver), sen åkte han ut till sina föräldrar så han kunde gå upp tidigt och jaga på fredagen. *morr*
I alla fall så hade jag och barnen en lugn en lugn dag tills Anders kom hem, då åkte vi iväg till Leos Lekland så barnen fick busa av sig lite..även mamman :-p Hatar att ligga sjuk hemma.

Helgen blev rätt lugn, Anders har jobbat hela helgen så har städat lite, gosat med barnen och färgat håret, tvättat några ton tvätt m.m.
Blev rätt mörk i håret, men av gammal erfarenhet så vet jag att det bleknar rätt snart :-p Kommer ihåg första gången jag färgade håret. Bodde granne med Lina Stentäpp i Björbo och var hemma hos henne och färgade håret blåsvart (Casting). Den använde ag väldigt ofta har jag för mig =)

På gymnasiet hade jag även svart hår, men då med blåa slingor istället. Mest troligt pga dom som jag fick mitt smeknamn "Blåbär" :.p Fick även någon kommentar av någon fyllbult att jag var ett moderatsvin *hhaha* Han kan inte ha känt mig särskilt bra.


Idag har vi varit ute nästan hela dagen, varit strålande sol och t-shirt väder :-) Helt underbart.
Har haft helt underbart glada barn idag förutom på förmiddagen då Leia fick ett utbrott för att jag tyckte att hon skulle städa upp på sitt rum innan vi gick ut. Tycker det är inte mer än rätt att hon lär sig det tidigt. Har man rivit fram springer det inte bort av sig själv. Jag har då inte tänkt bli en mamma som springer och plockar efter mina barn resten av deras liv. Städa får dom göra själv, sen kan jag ju hjälpa till lite också. Isabelle håller på att lära sig hon också, men hon tycker det är roligt än så länge :-p Gör det till en lek att lägga alla legobitar i en låda osv. Bädda ner dockorna och sånt.

Nu ska jag natta de små liven. Vällingdags.. over and out...
Tur jag inte hann komma in på politiker igen..nu är jag sådär upprörd igen :-p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar