01 november 2010

Smärta på hög nivå! :-(

Jag ångrar så förbaskat mycket att vi fick för oss att byta soffa!!! Tack vare den är min rygg och nacke totaldemolerade, eller trasiga i alla fall.
Fick skippa de sista två timmarna på jobbet för jag hade så ont. Inte såååå ofta jag klagar ändå...tror jag. Jag sjukskriver mig då aldrig för lite ont i ryggen, men nu var det fan inte lite. Tur man har en väldigt snäll kollega som ställer upp när man som vanligt inte kan få tag i vikarier.
Ska försöka få en akuttid hos nån knäckare av nåt slag imorgon, kanske man kan få till det lite bättre.
Är såå frustrerad över att jag aldrig kan ta mig iväg och träna. Jobbar ju så konstiga tider och när jag är ledig så jobbar Anders och då är jag ju själv med barnen. Kan inte precis slänga upp dom på ryggen och gå och gymma. Måste träna upp ryggen!
Saknar verklige att ha familjen nära, dels för att jag saknar dom såklart, men det hade varit lite trevligt med barnvakt någon gång sådär ibland. Har ju såklart svärföräldrarna som ställer upp så ofta dom kan, men det känns lite överdrivet att dom ska åka en timme enkelväg för att passa barnen en-två timmar.
Nej ett evigt pussel bara för att hinna diska, tvätta, städa och laga mat, så hur ska man hinna med annat???
Förstår inte hur man orkar som ensamstående, i och för sig, vissa har ju varannan vecka så då för man väl massa tid varannan vecka i alla fall, men de som är helt ensamma??!!
Nej ett jävla gnäll blev det.
Nu ska jag ge mig själv en örfil, rycka upp mig och vara tacksam för mina underbara barn och se till att ta mig i kragen och gå till en sjukgymnast. Sist jag var dit fick jag massa bra övningar man kan göra hemma. Kanske skulle ha tagit tag i det ordentligt denna gång.

Nu till något roligare, på onsdag ska Leia på 4 års kontroll!!! =) Ska bli spännande. Sen nästa tisdag har dom fotografering på dagis =)
Idag när som kom hem från dagis var Leia helt färdig. Hon bara grät och ville upp i famnen, men "handikappad" som man är så gick det inte så bra så hon fick sitta på bänken bredvid mig när jag lagade mat. Det dög en liten stund i alla fall, så länge hon fick hjälpa till och provsmaka ;-) Stuvade makkisar med köttisar och rivna moråtter (som Isabelle säger).
Har satt ihop en lampa från Ikea idag också och jag hann svära en hel del innan den var ihopsatt...Ikea skit :-p
Men den lyser fint och passar jättebra i vardagsrummet! =)
Sen hade Anders äntligen köpt en skohylla... Halleluja, det har vi varit utan alldeles för länge.
Och just nu hatar jag mig själv för att jag sitter och skriver om massa skitsaker egentligen. Har så mycket annat jag vill lägga energi på, men jag ignorerar det för det får mig att må så fruktansvärt dåligt. :-( Egoistiskt jag vet...Det är så många jag vill hjälpa och jag vill göra så mycket, men jag vet inte var jag ska börja. Blev såå arg idag (som vanligt) när jag läste Aftonblaskan...politikerna skulle få en löneförhöjning från 55000:- till 56000:- i månaden och så skrev dom ett urval av några motioner vissa hade skickat in till tidningen. Helt jävla meningslösa idiotier. Varför kan dom inte lägga ner energi på viktiga saker, såsom äldrevården, barn som far illa m.m. Har dom makt, varför inte unyttja den på ett bra sätt? En föreslog till och med att man skulle få köra 50 km/h vid skolor istället för 30km/h när det inte finns någon i närheten???? Hur vet man att ingen är i närheten då? Idiotos..vad tjänar man på det? 30 sekunder? Men om det är sånt som krävs för en sån lön, då har jag helt missuppfattat hela grejen.
Och nu känner jag mig som en hycklare som ens ids bli upprörd över en sån skitsak när jag egentligen borde fokusera på viktiga saker...
Den här hycklaren ska då ta sin snurriga virriga tillstymmelse till hjärna och trasiga kropp och besöka sängen och kanske får någon timmes sömn innan "Zon" salvan avtar i effekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar