06 november 2010

Varning! Giftigt inlägg! Bitterfittan har en riktigt dålig dag...

...nej stryk det...jag har en riktigt dålig VECKA!!!
All energi, all optimism...det bara flög iväg. Som jag redan berättat om så fixade vi ju en ny soffa. Ja det betalar jag fortfarande för..både bokstavligen och på andra sätt. Ländryggen är kaputt, feber nästa steg, blir då stressad över att vara sjukskriven, då sätter det sig såklart i nacken och axlarna, strålar upp i huvudet och huvdvärken är ett faktum. Vaknade igår morse med en stor boll i halsen, så jag lät ungefär som en kråka som försökte läsa upp alfabetet. Så ja...jag har en RIKTIGT DÅLIG VECKA!!!
Så tack vare den där förbannade j***a nya soffan så har jag åkt på nån förbannade influensa. Vårt nya kärleksförhållande började inte så bra vill jag lova, blir det inte bättre snart ser jag ingen annan utväg än att göra slut. I vanliga fall brukar allt vara Anders fel, men nu har jag hittat en annan syndabock.

Hade tänkt gå ut på Club27 med Jenny igår, men det gick ju inte så bra, så jag hoppades ju på idag istället, men neeeej då. När man för en gångs skull är ledig samtidigt och allt klaffar perfekt...ja då blir man sjuk.
Var kanske lika bra, hade nog lyckats få en snefylla idag ändå. Nackdelen med att bara ligga hemma alldeles ensam är att jag tänker alldeles för mycket på alldeles för onödiga saker som jag ändå inte kan göra något åt. Sen är det ju den där dagen idag, dagen då alla tänder ljus för att minnas och hedra de som inte är med oss längre och ja....om man säger så här så har jag väl en del jag inte riktigt har velat tänka på och har inte haft orken att ta itu med heller och det var verkligen ingen bra tajming det här...
Men som sagt, bättre att hålla sig nykter så jag inte får ett sammanbrott eller nåt.

Nej, slutgnällt...för en stund i alla fall. Skriver visst bara här när jag är nere, men det är ju min blogg så.. :-p Passar det inte så är det ju inte svårt att sluta läsa :-p

Nej inte slutgnällt än. Anders är på den där satansjävla hockeyn. Ååå vad less jag är redan. Så jag sitter här, ensam med två busungar, ont överallt och kan inte ens säga åt dom ordentligt för rösten bär inte.
Ja idag är allt alla andras fel och alla är emot mig. Alla har vi säkert såna dagar och det är min tur idag.

Men nu ska jag bita ihop i ca 3-4  timmar tills barnen lagt sig, sen ska jag sätta på mig hörlurar, frossa i massa arg musik. Göra bort allt som pågår därinne och vara glad positiv och optimistisk tills imorgon bitti....försöka går ju...
Nu till medicinskåpet och leta smärtstillande, sen underhålla ungarna, laga lite middag och se glad ut :-/

1 kommentar:

  1. Spy ur dig för allt vad du är värd Carro :) jag skriver också mest i min blogg när jag vill klaga. Det är skönt att få utlopp för sina känslor genom att skriva. Jobbigt att du och sofan är osams. Hoppas ni blir sams snart! Och att du får en trevlig kväll med argmusiken. Jag brukar sätta på sorgmusik och grina lite när jag är sur eller ledsen hehe funkar skitbra man mår bättre sen. Kram

    SvaraRadera