08 januari 2011

Varför är det så...

...att jag alltid blir så sugen på att ta tag i allting när jag är sjuk och inte har någon ork? Jag läser en blogg som handlar om en tjej som jobbar heltid, tränar och äter väldigt nyttigt. När ska jag få någon disciplin och ta tag i saker? Känns inte som om att det kommer flygande bara sådär och landar i knät.
Men jag tycker på riktigt nu att någon ska komma hit...en rörmokare eller något och stänga av den förbannade kranen. Det bara rinner och rinner. Jag ser nog ut ungefär som ett krockat skithus :-p Ögonen och näsan bara rinner, näsan ser dessutom ut som att jag skulle vara tomtens ren, Rudolf med röda mulen :-p
Men det är nog bättre imorgon annars är det väl bara att bita ihop. Sitta och tycka synd om sig själv hjälpte då inte. Inte heller att vila eller att knapra alvedon och ipren. För att vila tre dagar i rad det går ju inte :-p Imorgon känns det bättre och då ska jag ta med ungarna ut och åka lite stjärtlapp och pulka. Rinner näsan fortfarande får jag väl stoppa upp bomull eller nåt. Är det kallt fryser det i och för sig till is och då var det problemet ur världen :-p


Kunde jag sjunga så här skulle jag göra det: :-p

Flyleaf - I´m so sick

Nej slutklagat, nu ska jag sysselsätta mig med något, har ingen ro i kroppen.

...

2 kommentarer:

  1. Ta det lugnt om du e sjuk, annars kommer det bara sitta längre i kroppen :P
    I höstas fick jag dra med en förkylning i nästan 8 veckor och nu är jag inne på min 3:e vecka. Bara för att jag inte kan sitta stilla ;)

    SvaraRadera
  2. Vi behöver också rörmokare, men dock till ett läckande rör i taket till bastun och pannrummet.
    Krya på dig
    mvh monika

    SvaraRadera