06 januari 2011

Vilken vecka!!

Gjorde inte mycket i helgen, passade på att njuta av att vara ledig. Söndag kväll hade Isabelle fått feber och var väldigt snorig så hon skulle inte på dagis på måndagen. Anders åkte iväg och jobbade natt söndagkväll, kom hem ca 4 på morgonen, jag lämnade Leia på dagis kl 9.00, väckte Anders 10.30 så han skulle ta hand om Isabelle när jag åkte iväg och jobbade. Var på jobbet till 21.30, kom hem, skickade iväg Anders på nattjobb och så samma visa på tisdagen.
En halvtimme efter Anders åkt till jobbet på tisdagkväll hör jag Leia gnälla och gråta uppe så jag kutar upp och där sitter lillstackarn och spyr i sängen. Lyfter upp henne och ställer henne vid toastolen så hon får spy klart. Bäddar rent och tvättar upp sängkläderna och Leia ;-)
Lägger henne, blir väckt några vändor till den natten (precis som de två föregående nätterna, men då var det Isabelles hosta som spökade) men inga mer spyor i alla fall. Som tur är var jag ledig onsdagen så jag fick vila lite. 3 nätter utan sömn tär verkligen på en, kommer inte ihåg hur jag fixade bebistiden för då var det minus på sömnkontot hela tiden. Fast då kunde man i och för sig sova dagtid när dom behagade sova.
Men inga mer spyor kom, hon var dock lite kass i magen under natten och onsdagen, men hon ville äta som vanligt och mådde mycket bättre. Isabelle är dock fortfarande väldigt snuvig och hostar fruktansvärt mycket på nätterna. Inatt sov hon hos oss för att inte väcka Leia, men då sov vi väldigt lite istället. Gick sm en zombie till jobbet kl 7 imorse och så har det varit hela dagen.
Men förutom sjukdomarna går det rätt bra nu. Får se om julen blir utstädad imorgon eller om vi väntar som man egentligen ska göra till tjugondag knut nästa vecka.

Har inte så mycket mer att förtälja tror jag. Ser fram emot att bli faster snart =)=)=) Inte långt kvar nu! Får se om man kanske får hälsa på och snusa bebis sen! =)
Nu ska jag nog läsa en stund, har sån True Blood abstinens så jag unnade mig några pocketböcker på rean...Snart får 4:e säsongen komma för jag vill ha något att se, det går bara skit nu...kanske skulle göra något annat på kvällarna, men det tar emot så förbannat!!!
Natti natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar