01 januari 2011

Gott Nytt Jävla År!!!

Härlig start på det här året, eller också inte!

Igår var det trevligt, Leia, jag och Anders skålade in det nya året vid tolvslaget, Isabelle sov som en stock. Sen ville Leia somna om direkt igen. Vi hade väckt henne för hon ville se på smällarna sa hon :-) och eftersom hon slutat med nattblöjan brukar vi ändå ta upp henne på toa runt den tiden. Hur som haver, Leia somnade om, det knackade på dörren. Utanför stod grannen som bor mitt emot, en äldre kvinna...runt 55+. Hon hade med sig två glas vin åt mig och Anders och bjöd in sig själv :) Trevlig var hon då, hade tydligen det lite ensamt för alla hon skulle träffa hade åkt på flunsan. Så vi pratade en stund och kom fram till att hon är ju faster till lillasysters expojkvän *haha* Liten värld vi lever i. Min andra lillasyster har förresten bott i samma lägenhet som hon bor i nu för herrans massa år sedan.
Ja hur som haver, kom i säng vid 1.30 tror jag.
Vaknade av en skrikande Leia imorse och trodde hon hade kissat ner sig, men hon hade tydligen drömt något otäckt. Stackarn. Upp, äta frukost, duscha, bada ungar...so far so good. Lunchen gick bra, övertrötta barn dock, jag somnade en stund med Isabelle.
Sen till det jävliga, jag har fått tillbaka samma problem som jag drogs med under halva november och hela december. Hade bara uppehåll över jul. Tack för julklappen, men gott nytt jävla år säger jag då bara.
Så blir att ringa och jaga nu igen på måndag. Alla var ju lediga typ hela december kändes det som, kom aldrig fram till någon som hade tid. Inte riktigt normalt det här. Blir inte bättre att man försöker googla sig fram till orsaker själv, snacka om att bli hypokondriker. Nej så imorgon är jag ledig som tur är, å ska jag dra täcket över huvudet och tycka synd om mig själv.
Ingen nystart för mig än...men måndag...vi hoppas på måndag :-p

Men måste bara skryta lite i eländet...Mina barn...mina underbara söta flickor, vad härliga dom är. Isabelle och Leia är alldeles för snälla. T.ex nu, Isabelle sitter på golvet i vardagsrummet och sjunger för sig själv och lägger pussel, vilket hon har gjort i en halvtimme snart.

Nej, nästa gång jag uppdaterar ska jag försöka hitta något glatt att skriva om. Det var någon som sa att jag inte verkade vara så glad *haha* Nej, inte om man läser bloggen i alla fall. Snacka om deprimerande, men man skriver ju tydligen bara när man behöver skriva av sig! :-p
Men ok, något positivt förutom barnen ska jag nog kunna komma på...Jag trivs på jobbet, underbart bra! Det är inte längre 6 månader innan våren kommer utan "bara" typ 4!!! *haha*
Nu blir det nattning av ungar och en lugn tv kväll.
God fortsättning och hej 2011!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar