05 februari 2011

♥ Dag 6 – Min dag.

Den har varit irriterande, stressig, lugn, kall, trött, rastlös och allmänt tråkig!

Dagen började med sovmorgon...aldrig fel med det.
Hade gott om tid, åt frukost, var på toa, hade till och med tid att sakna barnens bus och stök vid frukostbordet.
Påklädd och redo, går utanför dörren...nehej, inga nycklar....jaja, in och leta, är ju lugnt än...Letar, letar lite mer, börjar känna stressen, nej dom finns inte hemma. Just när jag är på väg att ringa och skälla på Anders hittar jag dom i jackfickan där jag alltså redan har letat! :-p
Antingen så spökar det eller så är jag bara värdelös på att leta. Hittar inga vantar heller, men har inte tid att leta mer :-p Nu blev det plötsligt stressigt, skynda ut till garaget och åka iväg till jobbet. Parkerar i garaget och dubbelkollar biljetten som ska gälla till början på mars....Neeeehej, fel biljett...wtf Anders!!!! Ringer upp honom och frågar var i *pippip* biljetten är..(nu är jag SEN) "öööh, öhhh, jag vet inte, kolla sidofacket...letar, kollar...neej ingen biljett...FAAAN, köper en ny, skyndar mig upp på jobbet, ber om ursäkt och sätter igång och jobbar!
Sen flyter dagen på rätt bra tills det är dags för promenad med hunden..inga vantar..just ja..kallt ute..jaja bara att bita ihop..kallt kallt kallt kallt kallt var det.. ;-( -12.
Ringer Anders igen och frågar om han har tagit mina handskar..och jodå såklart, det räckte inte med att han glömde mitt andra par på stan i fredags...*suck* Jaja, världen gick inte under den här gången heller!
Åker hem på rast runt 17 efter lite mathandling på Coop och ser fram emot lite middag, men nej det är ju hockey *dooh* Såklart! Värmer lite rester och surar i köket och ser lite Sherlock (skitbra del 1 av 3) på SVTplay. Ringer och pratar med mina underbara flickor och blir lite gladare. Åker tillbaka till jobbet och jobbar sista timmarna. Nu är jag hemma och den här dagen kommer att gå till historien som dagen då alla småsaker som kan gå fel, gick fel...
Men barnen mår bra, vi är friska och världen gick inte under trots mina "stora" vardagsproblem!! :-p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar