17 februari 2014

Snart expert!

Jösses, idag har det varit för mycket information och för lite hjärnkapacitet!! ;) 
Jag hade prov i Naturkunskap 2 idag, på väldigt många olika molekyler, föreningar, fetter, kolhydrater osv. Men jag tror det gick rätt ok ändå, trots att det var med en del om cellen som jag hade missat att läsa på om.
Tur i oturen så har jag samma lärare i Biologi 1 och där har vi gått igenom cellen mer ingående, men inte så nyligen så jag blandade nog ihop det lite... 
Men men, de andra delarna gick nog bättre så jag borde klara ett E i alla fall, hoppas jag.
 
På fredag har jag första provet i biologi och dum som jag är så satte jag igång att  plugga det nu på kvällen och nu är jag mer förvirrad än någonsin ;)
Tror jag ska avvakta med mer läsning för idag, kan ju explodera annars... 
Cellen har jag nog koll på framöver i alla fall.

Mina barn har varit snälla som änglar idag, om man bortser från Mayas monsterutbrott vid middagsbordet... Hon var trött och hungrig och ville att maten skulle komma fort, men när den väl var klar dög inget. Hon skulle inte ha nån mat, ingen dricka, ingenting dög. Till slut fick jag lov att lyfta upp henne och gå runt med henne en stund så hon skulle lugna sig. Hon som alltid brukar vara så matglad och på glatt humör vid maten. Det märks så väl när dom varit lediga från förskolan en vecka och vardagen börjar om igen, speciellt på Maya, hon blir helt slut. Men jag lyckades lugna henne så vi fick lite matro till slut ;)

Imorgon ska Isabelle ha femårsverksamhet och få gå med förskolan till stadsbiblioteket, vilket hon är jättespänd inför :) Hon älskar böcker!! 
Leias skola har ett eget litet bibliotek där hon får låna böcker varje vecka och Isabelle har kollat avundsjukt på henne när hon kommer hem med nya böcker! 

Hjälpte Leia med hennes matteläxa idag, hon är så duktig och tycker det är så kul. Hoppas hon ärver mormors mattehuvud och inte mitt eller Anders. ;-) 

På tal om böcker, jag måste också bege mig till stadsbiblioteket imorgon och låna en bok om någonting inom individen inom organisationen, typ självhjälpsbok, stresstålighet, retorik och ja jag vet inte vad, var en massa ämnen vi kunde välja mellan. Sedan ska jag prata om den inför klassen och länna in ett referat. Jag HATAR att prata inför folk så jag får väl låna någon bok om det då! ;-) :-p 

Nu är det slutsvamlat, måhända jag har facebookabstinens och måste skriva av mig lite meningslösa meningar och dela med mig till nån!? ;-) men aldrig att bloggen blivit uppdaterad med så korta mellanrum :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar