24 november 2008

Ååååååå vad det blåser...

Sitter och bävar mig för att hämta Leia på dagis! Usch det blåser så mycket ute och all snö som kom igår håller då på och töar bort. :-( Helknasigt väder. Ok jag är inget fan av snö (ja jag vet jag bor på fel ställe), men hellre massa vitt ute än mörkt och svart, just nu i alla fall. Hade helst sluppit släpa ut stackars Belle i detta väder, men Anders är på Rönnskär och kör dumper eller vad det nu heter. Han är ute på jobbjakt. Till helgen ska han till Vilhelmina och flytta ett sjukhus?! Hans jobb tog slut för säsongen i fredags, så om han inte får något jobb nu de närmaste dagarna så blir det till att måla hemma och kanske tapetsera, beror på vad vi hinner och har råd med. Första prio just nu är borlängeresan nu till jul och den SKA jag ha råd med om jag så måste sälja mig på gatan (inte för att det skulle ge mycket då men...) *haha*
Jag har inte varit ner till Borlänge på ett helt år pga vissa oföutsedda saker, men nu SKA jag ner och den som står i min väg får skylla sig själv. Jag ska HEM till min älskade familj och släktingar och har jag tur behöver jag inte åka tillbaka upp igen. ;-p.
Känns ibland som om den enda orsaken till att jag bor här är för att göra Anders och hans familj nöjd. Så ska det väl inte kännas. Glömmer jag bort mig själv i allt det här kommer både jag och honom att få betala för det senare. Men jag vet att det här går i vågor hela tiden. Ena stunden ger jag det chans efter chans för att bli bittert besviken varje gång. Jag kanske inte ger tillräckligt? Eller är det för att jag inte får tillräckligt tillbaka?
Hur som helst, mitt i allt svammel så vet jag att jag och Anders står numer på en otroligt stark och stabil grund som inte mycket kan rubba. Vi har varit med om så otroligt mycket som ett par och har gått igenom alldeles för många prövningar, men klarat oss ur dom. Så jag vet att vi håller ihop var vi än är.
Den stora frågan nu är egentligen när han får jobb och var. Skulle det vara så att jobben finns neråt så blir jag ju knappast ledsen, men är det så att han ska uppåt då säger jag blankt nej... =) No way José, jag ska inte uppåt, stanna här eller åk neråt. ;-)
Det här var nog mer för min egen skull än för att roa någon att läsa.

Annars är barnen helt underbara, Leia är så lillgammal och förstår så mycket. Hon är mitt lilla geni. Isabelle växer så det knakar och är snart 4 månader redan. Ska börja med smakisar snart för hon är redan så himla intresserad av allt jag stoppar i munnen så hon måste väl få börja smaka snart! Annars är det som vanligt, grädde i tissarna så hon växer och blir lika knubbig som storasyster var. ;-) 7 kg + och det knakar på! ;-)
Nu ska jag sluta svamla och gå på toa, sen bär det av ut i blåsten med stackars Belle. Nej vi har inte ändrat namn på henne, hon heter Isabelle på pappret, men enligt Leia heter hon Bellbelle så kort och gott, det blir Belle, för jag älskar e på slutet! ;-) e

3 kommentarer:

  1. Ååå vad jag känner igen de du skriver gumman.Jag vill så gärna flytta tillbax till Mora nu.Det som håller mig kvar i blg är Daniel och barnen såklart.Han vill absolut inte att vi flyttar...så jag biter ihop och bor kvar här.Men i och för sig är de lite skillnad.Jag har ju bara 1 1/2 timmes bilfärd så är jag hemma i Mora om jag vill de,lite skillnad mot dig.Men jag vet hur de kommer att bli när man börjar jobba igen,tiden räcker inte till att åka upp lika ofta som jag gör nu.
    Skulle va så kul om ni flytta hit,då hade vi kunnat börja umgås igen ju =).

    Många kramar //Linda

    SvaraRadera
  2. Tihi .. kommer inte släppa iväg dig när du väl kommit hit. Kommer kedja fast mig själv vid dig om jag så måste. Åh åker du så åker jag + mina två bebisar. ^^
    Då har ni inget val. Saknar dig mer än allt!!!
    Mm.. åh lyckas han övertala dig till att flytta ännu längre upp så kommer jag o drar dig i håret o läxar upp karln på nå sätt.. *går ju inte att dra han i håret* Hehe, nemen skulle han komma med ett sånt förslag så skulle det väl vara pga att han var i desperat behov av jobb men ändå. :P Just de, no way José. ^^
    Well .. som sagt.. saknar dig/er allihop!!
    Lillasyster vill ha storasyster tillbaka.
    Älskar ju dig jue! <3

    //Mikkan Pikkan Päron Pung!

    SvaraRadera
  3. Kanske dags att blåsa liv i den här bloggen? :)

    SvaraRadera