09 februari 2009

Jajaja jag ska... ;-)

När storebror säger åt en är det bäst att lyssna...jag SKA uppdatera ;-)
Händer så mycket hela tiden så jag hinner ju aldrig sitta i lugn och ro.
Kan ju börja med helgen då...som var...det snöade och snöade och snöade och snöade och så lite till. Vi har väl upp till fönstren nu på nedervåningen, nästan hela häcken är under snö, och den är ganska hög. Ska försöka klippa ner den i vår/sommar, om vi nu kommer på hur man gör om man måste klippa ner hela eller om man bara kan ta en liten del. Måste man ta hela får den vara kvar, så härligt med insynsskydd. Vi har en smal smal liten gång som vi har lyckats skotta fram att ta oss ut till postlådan i. Har som slut ställen att he all snö :-)
I fredags tror jag inte vi gjorde så mycket, jag har varit dunderförkyld sen i måndags så det har varit rätt lugnt. Och stackars Leia har inte kunnat vara ute på nästan en vecka för det har typ varit 20- varje dag och snöstorm. Men igår var hon på dagis och även idag och jag hoppas verkligen dom har varit ute för solen skiner så härligt. I lördags kom svärisarna för att passa lillorna för jag och Anders skulle på Lövångersrevyn, sedan middag och så på Scandic. Revyn var helt ok, middagen var underbart god, men ett missförstånd gjorde att jag inte riktigt kunde njuta utan ville hem till barnen. Men det redde ju ut sig och som vanligt så var det inte så farligt som man alltid verkar tro, men ändå. Jag har mina principer och jag står fast vid dom oavsett om andra tycker jag är löjlig. Vad det är tänker jag inte skriva här, för det finns vissa som direktrapporterar vidare och så blir det värre på vägen och sen är skvallret i full gång. Så fråga om ni vill veta. Ingen stor grej i alla fall så...
Hur som helst, runt 21 var jag hemma, Anders kom hem runt 3 på morgonen, men det hade han då förtjänat, inte ofta han är ut nuförtiden och han var riktigt skötsam hela kvällen. :-)
Söndagen var en bakisdag för Anders och en skotta snö dag för mig. Kände jag behövde göra någonting i alla fall och snö fanns det gott om ;-)

Ska väl sätta igång nu snart med dopplanerna och försöka få allt fixat, bättre sent än aldrig ;-)

Var massa mer jag ville skriva här, men med en illbatting i gåstolen och en annan som vill hem från dagis så hinner jag inte så mycket mer ;-) Men ska försöka uppdatera här lite varje dag nu fram över, eller iaf varannan dag. Sedan kommer det massa bilder snart, om jag nu bara kan hitta kabeln.
Just ja, ska jobba över påsk, vet inte än hur många dagar, men förhoppningsvis blir det långfredagen, påskdagen och annandagen så får man lite x-tra cash ;-) Ob:n är som bäst dom dagarna.
Annars händer väl inte så mycket...jag längtar ihjäl mig efter familjen, önskar dom kunde komma upp, i alla fall någon utav dom, men det är inte lätt, är det inte jobb, är det utbildningar och är detinte det så är det pengabrist, ungefär som här... minus utbildningen ;-)

Men får jag som jag vill blir det resa ner i april. Så det så... *krama*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar