08 augusti 2010

Barnen badar, jag mår bättre...

Leia och Isabelle fick för sig att dom ville vara ute och leka i regnet så jag galoniserade (nytt ord? :-p) dom totalt och skickade ut dom i spöregnet. Som tur är så har vi världens bästa baksida för dom att leka på så jag kan lugnt sitta i soffan och hålla koll på dom *lyx*
Isabelle var dock inte så imponerad av regnet utan ville gå in rätt snart (hon avskyr när det blåser också) så hon fick sätta sig och se Bamse en stund. Efter ett tag kom Leia och sa att hon var blöt hela hon och ville komma in, så jag avgaloniserade henne och tog med dom upp i badkaret för uppvärmning. Så nu sitter dom och leker så snällt och skvätter vatten i hela badrummet. Jag sitter strax utanför så jag ser dom, men slipper bli blöt :-p
Smarta mamman?!
Fick nyss lyfta upp Isabelle för hon behövde kissa :-) Är så imponerad av att hon inte bara ställde sig och kissade i vattnet som hon gjorde förut...stora tjejen! =)
Har köpt trosor åt henne och övat med pottan hela sommaren...facit är EN olycka på golvet och det är helt fantastiskt! =) *stolt mamma*
Dom ska börja dagis imorgon och verkar väldigt glada över det, får se hur det går. Sen kommer pappa upp imorgon eftermiddag/kväll!!! = )
Nu ska jag försöka klura ut vad vi ska äta för lunch...är så less på korv och pannkakor och våfflor så kanske det blir gröt till lunch idag för en gångs skull.
Såg förresten två ambulanser med blåljus åka förbi för en stund sen, hoppas det inte hänt något allvarligt :-( Men antar det med tanke på att blåljusen var på och dom var två stycken!
Nej nu ska jag ta upp vildarna ur badet...over and out!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar