03 augusti 2010

Godmorgon!!!

Ååå jag är såå trött. Kunde inte sova inatt som vanligt och blev väckt 6.30 av en underbart söt flicka som stod vi sängkanten och strök mig på armen. Dock var det inte så trevliga nyheter så där när man är nyväckt. "Har bassat i blöjjan mamma" :-p Bara att hoppa upp och sätta på näsklämman. =)
Men det är skönt med bara en blöjunge...Leia har snart varit blöjfri 1 år på dagtid, hon har kvar nattblöjan. Ska köpa nåt skydd till madrassen snart så hon får börja sova utan.

Igår hände det inte sådär överdrivet mycket, det var en typisk måndag. Barnen hjälpte mig att tvätta, sen busade vi ute och sen blev det storhandling. Anders åkte och jobbade runt 22.00 så jag roade mig med att se "Solstorm" på 4:an...helt ok faktiskt för att vara svensk...Micke (Mikael Persbrandt) var ju med :-p

Efter det såg jag ett till avsnitt av "True Blood"...  3:e säsongen är så himla spännande och brutal =)



Barnen sitter och äter frukost nu, sen ska jag gå upp och duscha, packa och efter lunch ska jag skjutsa ut dom till svärföräldrarna i Rålund. Anders ligger och sover efter nattens jobb. Han ska jobba inatt igen så han behöver sova imorgon också och jag börjar jobba 7.00 imorgon bitti. Första dagen tillbaka efter semestern. Blandade känslor :-/ Så svärmor ska ställa upp och passa barnen. Anders åker nog ut han också imorgon kväll och passar på att fiska. Jag jobbar ju ons,tors,fre så det är väl lika bra dom är där. Leia har sin kompis hemma i granngården så hon kommer nog stortrivas =)

Isabelle har hamnat i en "Leos lekland" period. Det finns en video på hemsidan där dom spelar en sång och så ser man massa barn som springer runt och leker och så lejonet som "bor" där :-p Den videon ska hon se heeeela tiden, varje dag =) Så fort hon vaknar börjar hon tjata om det. Ska nog försöka åka dit med dom i helgen kanske.
På tal om Isabelle...jösses vad hon pratar nu, man förstår allt som kommer ut..nästan...och förstår man inte blir hon jättefrustrerad och irriterad =) Hon påminner så mycket om sin moster...får hon inte som hon vill, plutar hon med munnen först och ser jättesur ut, sen kastar hon sig på golvet och blir jättearg :-) Emma upp i dagen *asg*

Leia hon fortsätter vara otroligt lillgammal och klok. Hon kan komma och säga saker som man inte trodde små barn tänker på! =) Hon är väldigt känslig och blyg dessutom. Hon är faktiskt väldigt lik sin mamma och moster Mikkan...:-p Hon älskar att spexa och sjunga, speciellt med sin gitarr...=) Min lilla superhjälte...

Nej nu ska jag passa på och duscha medans dom leker så snällt...kanske håller i sig 3 minuter till i alla fall! =)

Blev kanske inte såå intressant inlägg, men jag är inte så intressant heller :-p
Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar