18 augusti 2010

*haha*

Jag kör visst slut på mina stackars barn. Gick fram och tillbaka med dom mellan soprummet-hem-tvättstugan-hem och dom cyklade på varsin cykel. Så kommer vi in, dom slår på Bolibompa medans jag lagar lunch. Gissa vilka som somnar...båda två..har väl inte hänt sen...ja inte sen Isabelle föddes i alla fall. Nej men Leia har nog aldrig somnat före lunch förutom när hon var bebis! =)
Men nu äter dom i alla fall och den yngre får gå och sova efter lunch istället. Leia får hänga med mig ut några vändor till för vi har världens monstertvätt.
Tur Anders sover så man kan lämna Isabelle sovandes också. Annars hade det fan varit drygt...släpa en sovandes Isabelle, en cyklande Leia och 5 ton tvätt till tvättstugan.

Annars är allt mest som vanligt. Isabelle har dock blivit ett riktigt trotsmonster..2-årstrots vad är det?? :-p
Imorse blev hon fly förbannad på Anders för att han gick och lade sig bredvid mig när han kom hem från jobbet. Hon skrek rätt ut "MIN MAMMA" sen klättrade hon upp i sängen, över Anders och se över mig, lade sig mot mig och knuffade bort Anders...eller ja, försökte i alla fall! *haha* Kul att man är populär i alla fall. =)
Får hon inte se på tv, vilket dom helst bara får göra när jag lagar mat eller tar en extra sovmorgon och på kvällen innan sänggåendet, då skriker hon, lägger sig på golvet och vägrar lugna sig.
Men lyfter jag upp henne och kramar henne och pratar lugnade brukar hon ge sig efter en liten stund. Men samtidigt får hon veta tydligt och bestämt att jag inte tolererar såna dumheter. Men ibland är det svårt att hålla sig för skratt.
Jag tycker inte om barnuppfostran, men det underlättar vardagen betydligt :-p
Nej men nog har dom varit till salu på blocket några gånger, men just nu skull jag inte vilja byta bort dom för allt i världen. Dom sitter så snällt och äter sin lunch och Leia sa nyss att hon älskar mig.. hon vet vad hon ska säga för att jag ska smälta!
Nej ut och tvätta och hoppas att jag hinner iväg på mötet...ska skriva handlingslista också...blir fattigt i plånboken sen idag :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar