22 augusti 2010

Mår lite bättre nu, men usch vilken j**** helg!

Började jobbet på fredagen, hade gruvat mig ordentligt, men det gick så bra, så bra. Åkte hem och åt middag och tillbaka igen...sen brakade helvetet lös...magen pajjade totalt och jag fick bo på toan. Så jag fick helt enkelt ringa och sjukanmäla mig, vilket inte är så enkelt tydligen. Spenderade hela fredagskvällen med att ringa, sms:a efter vikarier till lördagen och rusa till toan. Inte en enda vikarie fanns att tillgå...som vanligt när man blir sjuk.
Så jag ringde krisbemanningen på lördagmorgonen för jag var fortfarande dålig och dom skulle fixa det. Sedan somnade jag om och sov till 14.30 (!!!) Gissa en som var slutkörd.
Tydligen så var det igen som jobbade i alla fall. (!?!?) utan hon som hade morgonen fick ta hela dagen. Schyssta klubben! Så nu får man alltså inte bara ligga hemma och må dåligt över att man är sjuk utan som vanligt får man ha dåligt samvete över att andra blir drabbade.
Jag är så less. Vad ska man med vikarier till om ingen av dom kan jobba? En vill inte jobba bara någon enstaka dag per vecka för då får h*n så dålig a-kassa, j**** kassa regler. Om man jobbar en dag får man inte stämpla resten av veckan om man inte har några av de 75 deltidsdagarna kvar.
Helt sjukt är det och det är en av de anledningarna till att jag har svårt att rösta blått i årets val. Dessutom deras politik om de sjuka och arbetslösa.
Men jag vill inte rösta på sossarna heller för dom verkar då helt ha tappat allt.
Ja nu ska jag inte elda upp mig över fler saker, jag behöver vila huvudet, har inte sovit något sen igår eftermiddag. Hade för mycket som snurrade runt inatt plus att Anders snarkade och pratade för fullt, Isabelle tappade nappen 3 gånger och ramlade ur sängen så hon fick sova mellan mig och Anders för jag orkade inte springa upp fler gånger.
Nu ska jag sluta vara ledsen och irriterad och ta och mysa med Leia en stund. Hon gör mig glad i alla fall. Isabelle har nyss somnat och blir väl sovandes i 1 timme till säkert.

Inget vettigt skrivet idag heller, men det hjälpte lite i alla fall.

1 kommentar: