29 augusti 2010

Några dagar sedan nu...

...bättre än några veckor sedan :-p

Vet inte riktigt vad som hänt sedan sist egentligen. Var ledig mån-tis, men jag tror inte att jag gjorde så mycket förutom att vara med barnen och vara på möten på jobbet.
Jobbade ons-fre och var dessutom på ett nytt ställe tillfälligt och det var...ja...inte nytt...och inte spännande...eller jo spännande, jobbigt, känslosamt och outhärdligt. Är glad att jag var tillbaka på samma gamla vanliga ställe idag.
Men nu är man lite rikare på erfarenhet och mer tacksam över hur man har det.
Önskar jag fick säga mer om det, skulle vara skönt att ventilera lite, men tystnadsplikten träder nu in och så var det med det :-p

Igår hade jag en ledig dag samtidigt som Anders...det händer väl sisådär aldrig :-p, men vi fick ändå inte så mycket gjort. Det var så trist väder ute så vi sysselsatte flickorna så gott det gick inne. Till lunch fick vi besök av flickornas farbror och han, Anders och Leia åkte in till stan medans jag försökte få Isabelle att sova en stund, vilket hon inte alls tyckte var en bra idé :-p Men till slut slocknade hon efter ett löfte av mig att hon skulle få lite lördagsgodis när hon vaknade. =)
När dom kom tillbaka från stan hade vi lite mys i soffan med godis och film, sen bjöd vi på middag och pratade bort resten av eftermiddagen. =) Kul med lite besök!
När André hade åkt hem satte jag igång att putsa fönstret i köket och bytte gardiner medan Anders badade busfröna.
Såg tredje "Pirates of carribean" filmen med Anders sen på kvällen. Riktigt härlig dag.

Satt och irriterade mig på något för någon dag sen när jag satt och kollade ut genom fönstret...Vi har öppna förskolan alldeles mitt över vägen och dom har nyss öppnat efter sommaruppehållet. Utanför stod det en kvinna/tjej (?) och rökte...Inget speciellt med det...om hon inte hade haft sin lilla bebis i bärsele på magen(!!!) Alltså hur dum får man vara. Jag har inte mycket övers för dom som tycker det är ok att gå och röka med barnvagn, men ännu värre, röka med bebisen alldeles under hakan... WTF?
Vissa jag har diskuterat det med kommer dragandes med ursäkten att dom är ju uppväxta med en eller två rökande föräldrar och dom mår då minsann bra...??? Jasså?! Några hjärnceller måste då ha gått förlorade eller så beror det på något annat. Grejen är det att för ca 20 år sen visste inte folk hur farlig ciggarettrök var för andra...nu vet man att passiv rökning är jättefarligt och hälsovådligt och att det orsakar cancer. Känner bara att jag blir upprörd på själviska föräldrar som tvingar sina barn att utsättas för deras tobaksrök. Ja jag veta att jag är en moralkärring och säkert en bitterfitta också, men jag tycker i alla fall det är egoistiskt att utsätta sina barn för hälsorisker pg.a sina egna behov.
Dock bör jag tillägga att jag har inget emot rökare i sig, alla får förstöra sina egna kroppar bäst dom vill, men låt barnen i alla fall få andas frisk luft i den mån det går!! Har dom inte sett reklamen för Barncancerfonden med fyra stolar men bara tre barn?

Så där ja, ventilerat färdigt...förresten, kom på att jag har hört/läst någonstans att f.d rökare är oftast dom som är mest kritiska mot rökare?! Undrar om det stämmer?! :-p *haha*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar