15 augusti 2010

Underbar vecka trots sjukdomar...

Tänkte bara uppdatera lite snabbt innan jag ska slå på en dvd..."Valentine´s Day" Får se om den är något att se...*hoppas*
Är heeelt ensam..är ganska stor kontrast mot hur det var senast imorse; 2 hundar, 2 ungar, Emma, Peter, pappa och Anders ;-p
Nu har tyvärr Emma, Peter och pappa tagit med sig hundarna och åkt hem ;-( Anders har skjutsat ut barnen till deras farmor och farfar för dagis är stängt imorgon så farmor får vara barnvakt :-) Jag jobbar imorgon och Anders jobbar inatt så han ska sova när han kommer hem. Blir spännande att se om jag tar mig upp imorgon bitti, börjar redan 6.45 och jag kan aldrig sova när jag är ensam. Det finns risk att jag är mer död än levande imorgon. Blir kanske en kanna kaffe eller två?!
Känns inte som att jag kan bilda ordentliga meningar...får som inte till det i huvudet ordentligt :-p Ähh, det blir nog bra till slut...

Vi har haft en underbar vecka i alla fall... Dom kom som sagt i måndags och överraskade oss ordentligt. Det har ju som låtit som att dom skulle ha sååå mycket att göra så att dom inte skulle kunna komma upp :-p
Vi har umgåtts, busat, pratat, grillat, druckit öl, Anders, pappa och Peter rökte cigarr :-p. Och min underbart snälla pappa skickade mig och Emma på stan och "tvingade" mig att shoppa för 1000:-. =)=)
Dock var jag så jäkla kass i magen, så det blev till slut för jobbigt att gå runt där, men fick med mig ett par skitsnygga skor hem i alla fall. =) Jag har världens snällaste pappa. Han gav mig förbud att köpa barnkläder för de pengarna :-p Gissa vad jag brukar komma hem med när jag ska handla åt mig själv?! :-)
I torsdags tror jag det var..jo då blev jag sjuk...eller jag mådde redan kasst på onsdagen...sen på fredagen hade Leia feber och sen åkte Isabelle dit strax efter.  Men dom var helt feberfri idag så jag hoppas det räckte med det och inte blir något (peppar peppar) Jag verkligen hatar när dom är sjuka..jag blir sjuk av oro även om det "bara" är lite feber...lider så med dom stackars små.

Har fått reda på att minnesstunden för min faster kommer att vara den 11:e september så jag tar med mig Anders och barnen och åker ner några dagar igen. Är lite blandade känslor. Är ju såklart jättekul att träffa alla igen så snart, men det hade varit roligare med en annan anledning. ;-( Men det är som det är.

Idag har jag sovit ...under tiden Anders skjutsade barnen så bredde jag ut mig i dubbelsängen och bara slockande och sov som en stock. Som tur var fick jag massa överskottsenergi nu på kvällen så disken försvann, toaletterna storstädade, dammtorkat hela lghten, klippt gräset och sen skämde vi bort oss med lite take away från "lilla Kina" innan Anders åkte till jobbet =) Mumma!!

Nej nu blir det film i ensamheten =) Ska försöka njuta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar