08 november 2010

Måste sluta läsa om alla....

...som ligger sjuka i magsjuka. Blir alldeles paranoid! :-(
Är inte på humör för det just nu. En sjukdom åt gången tack. Precis som om man någonsin är på humör för magsjuka eller att man får bestämma när man får det :-p
Önskedrömmar!!!
Mina drömmar nuförtiden sträcker sig alltså så långt....att slippa magsjuka. Vad hade jag för drömmar för 10-15 år sedan? Vad ville jag då? Jag tror jag tappade bort allt på gymnasiet, jag trillade ner i misären, jag kunde inte ta mig upp till ytan för att andas länge nog innan jag sjönk ner igen. Jag mådde så jävla dåligt, jag var så ledsen hela tiden, olycklig och arg. På vad och varför vet jag inte...jag hade ingen ork att göra något, jag ville inte något och låg gärna mest och sov. Kände mig som en grå liten mus som skrek (med pipig röst dock) efter uppmärksamhet, men jag var alltid i bakgrunden...det känns då så nu, om det var så vet jag faktiskt inte. Jag märkte inte så mycket runt om mig, jag var nog rätt självisk ändå...levde i min egen lilla bubbla där jag tyckte synd om mig själv och var nog inte särskilt uppmärksam på de omkring mig?!
Äh jag vet inte...men musiken var bland mina bästa vänner då och den vänskapen håller i sig än idag.
Man kan slå på en riktigt arg låt och leva sig in i den, få utlopp för aggressionerna, slå på en lugn, vacker låt och gråta sönder ögonen, men ändå det bästa...vara likgiltig, trött och känna sig hopplös, slå på en riktig favoritlåt och bli uppiggad, glad och livfull igen!!! :-)

Mina framtidsplaner är fortfarande inte så stora och jag känner mig fortfarande som en grå liten mus ibland, men nu har jag något som jag inte hade då... Mina barn!!! Dom gör att jag stiger upp på morgonen när det känns som att världen ska gå under. Utan dom skulle jag nog fortfarande vara i den där lilla bubblan...visst, jag hamnar fortfarande där, men dom drar ut mig lika fort igen :-)
Det som kommer hända inom de närmaste månaderna är att jag ska prata med CV om mina möjligheter att plugga upp lite ämnen, leta reda på en intressant utbildning (har lite ideér). Jag ska kolla upp möjligheter för Leia att börja simskola eller det heter nog vattenträning eller nåt sånt, sen kanske någon barngympa. Skulle hon säkert tycka om. Dessutom har jag lovat att lära dom åka skridskor i vinter. Vad har jag gett mig in på :-p *haha* Jag som hatar vintern ska verkligen anstränga mig i år. =)
Tror även jag har lovat att lära Leia åka skidor, men det har jag för mig att hon redan provat hos hennes farmor och farfar.
Det är väldigt skönt att ha barnen, då slipper jag vara egoistisk och skapa mina egointriger, jag har något som håller mig uppe på dagarna, kvällarna blir ju oftast grubblerier, men inte så länge till. När förkylningen är över ska jag ta upp simmandet igen och Anders och gänget blir förhoppningsvis klara med gymmet snart så man kan börja gymma lite utan att behöva bli bankrutt. Träna gratis är ju inte helt fel...

Jag funderar på att ev låsa bloggen, alla andra verkar göra det...men samtidigt...äh, har väl aldrig varit så hemlig av mig egentligen. Nog kan jag ställa upp och underhålla någon kanske. Enligt kommentarerna så läser typ ingen min blogg i alla fall. Inte många som skriver något i alla fall. Gör det!!! :-p

4 kommentarer:

  1. Jag läser :)

    Och har samma dröm som dig, att slippa magsjuka ;) Hatar verkligen den sjukdomen!

    Låter klokt att läsa upp betygen och sen en utbildning. Tror man behöver det i dagens samhälle tyvärr.

    Kram

    SvaraRadera
  2. =) Vad bra att du kommenterade, nu hittar jag äntligen tillbaka till din blogg. Tappade bort massa adresser när vi bytte dator och glömde alltid fråga dig.
    *KRAM*

    SvaraRadera
  3. Ja dom är jätte stora! Lova både läser och skriver, så stor är hon! ;)

    Vi måste försöka träffas nånting tycker jag, ni kanske åker till Umeå nån gång? :)

    Visst va det fascinerande med Breast Crawl? Älskar att se dessa olika videoklipp med födslar och bebisar!

    SvaraRadera
  4. Och jag läser, trist för dej att dras med förkylning. Nån grå mus ser jag då dej inte som tänker mer på en röd julblomma ! Kram <3

    SvaraRadera