20 december 2010

...

Leia har äntligen slutat med nattblöja! =) Jag fick äntligen tummen ur och köpte några madrass skydd! :-) Och hon är så duktig! Gick upp till henne runt 23 tiden igår kväll och bar in henne på toa så hon fick kissa, sen höll hon sig resten av natten! Hon är så duktig och så stolt! :-) Och jag är stolt!
Hon fick berätta på dagis imorse att hon hade sovit utan blöja och hon riktigt lyste upp. Stor grej! Min förstfödda helt blöjfri för första gången :-) Dagtid har hon varit utan blöja i över 1 år, men nu blir det en kostnad mindre. Inte för att en blöja per dag är en överdrivet stor kostnad, men ändå...

Annars har det varit en rätt lugn dag. Jag har jobbat från 7-16 och varit förbannat trött (som vanligt) Tur det var för kallt för att göra något speciellt...och för snöigt. Satan vad snö vi fått, får snart panik. Ny istid på väg...garanterat.
När jag kom hem la jag ungarna i blöt och fick en ofrivillig tvätt av mig själv på köpet. Så går det när man skvätter vatten på sina barn...dom ger igen *haha* Kul var det då. Vattenkrig är underskattat. Vem har sagt man måste ha det på sommaren och utomhus. Finns ju mopp och trasor :-p
Nu har vi handlat maten inför jul, så nu har jag bara två-tre grejer kvar att köpa och det ska jag försöka hinna med imorgon efter jobbet.
Var meningen att jag skulle vara ledig imorgon, men vi har inga vikarier än och då är det bara att hoppa in...sen gör det ju inget med lite extra pengar. Ungarna blev då inte ledsna att dom skulle få gå på dagis imorgon också! :-) Så skönt att dom trivs där så man slipper ha dåligt samvete för att dom får vara där en del.

Nu ska jag försöka mig på att sova vilket inte brukar gå så bra...vet inte vad det är med mig, är trött konstant, men har världens insomningsproblem. Men nu kan inte provsvaren vara långt borta och även om om inte visar något kanske det sätter igång en utredning. Men skitsamma, jag ska sluta gnälla så förbannat och dricka lite mer kaffe istället och hoppas på det bästa. Gå runt och oroa mig hjälper ju inte någon, speciellt inte någon runt om mig.
Funderar på om man kanske skulle ta sig neråt snart igen. Har hemlängtan och saknar mina syskon och föräldrar extremt mycket. Tänk vad livet skulle vara enklare med dom närmare och mycket mer innehållsrikt för både mig och barnen.  Man kan ju inte få allt men önska går ju.
Fred på jorden, mat till alla, kärlek och trygghet till all världens barn, botemedel mot cancer, AIDS m.m., Ja som sagt, önska går ju alltid.
Nej just det...sängen var det...jobb imorgon, shopping och tvätt sen på kvällen. Onsdag jobb, torsdag åker vi hemifrån sen är det julafton. Ska bli skönt med lite miljöombyte även om vi bara åker några mil bort.
Natt natt!!

1 kommentar:

  1. Vad det går fort allting. Big Smile ditt första barn är blöjfritt det är stort. Vad duktig hon är. Idag har jag kunnat jobba dubbelskift men jag orkar inte har tuggummi i kroppen. Åker hem som sagt i morgon det ska bli härligt.Livet skulle vara som sagt mycket enklare med er nära men man får inte allt här i livet... Men men kanske en dag får vi det... Jag hoppas att du får dina provsvar snart så du vet vad all trötthet kommer ifrån. Mitt enda tips är drick en flaska blutsaft hjälper inte det så vet jag inte.... Sköt om dig nu och din Familj... Bamse´kramar till er alla.. Mamma/Mommor

    SvaraRadera