04 december 2010

Har blivit the-o-man...

Nytt ord...the-o-man. Drack nästan aldrig the förut, nu gör jag inget annat på kvällarna. Mysigt att krya ihop i soffan med en kopp the och en filt och bara vara. Dock är jag sugen på att göra helt andra saker ikväll, men jag har jobbat idag och jobbar imorgon så känns inte så lockande att bege mig ut på krogen och se till att bli bakis imorgon.
Så jag ska nog läsa nån bok istället för på tv:n var det bara skit som vanligt.

Är då på lite bättre humör idag, var rätt skönt ändå och komma hemifrån och koppla in tankarna på något annat. Jobb är ändå bra att ha. Fick ta två promenader i det rätt så milda vädret, var "bara" -10 idag. Åkte hem på rast kl 17.00 och åt middag...blev mött av en springande Isabelle när jag kom gående. Hon flög runt halsen och ville sen hålla fast mig hela vägen hem :-) Så mysigt. Dom har varit ute halva dagen och åkt pulka och haft det bra.

Jobbar som sagt imorgon, ska till lassa på måndag...är ledig från jobbet mån-tis. Vet dock inte vad jag ska hitta på...borde springa lite på stan på måndag efter provtagningen. Har kris på byxfronten och har en del julklappar att köpa. Bästa att passa på när barnen är på dagis.

Jag är då på lite bättre humör för stunden, men har grubblat och funderat hela dagen...drömde jättekonstigt inatt...om att jag skulle förlora någon som jag älskade väldigt mycket. Jag har ingen kontakt med den personen i fråga idag och jag har aldrig haft såna känslor för denna personen, men jag har en känsla av att det inte hade spelat någon roll vem jag drömde om. Personen i fråga skulle i alla fall resa bort och leva ut sina drömmar och jag kunde inte följa med och jag kunde inte övertala personen att stanna. Låter kanske inte som något speciellt så här när man berättar det...men det kändes allvarligt som att någon slet ut hjärtat och hoppade på det. Jag var så ledsen i drömmen att jag fick panik. Och vi var unga...18-19 år. Det var som en gripande kärlekssaga som spelades upp. Alldeles hjärtskärande.
Ser kanske för mycket på film eller läser för mycket böcker?!
Hur som helst så tänkte jag drömma något trevligare inatt. Som jag...i en solstol...i Dominikanska republiken...på en strand...med en drink i handen...Det lät trevligare...inga hjärtesmärtor och inga krusiduller :-p

Nu ska jag bege mig upp och kolla till flickorna, hoppa i säng och leta fram en-inte-så-känslosam-bok, utan en lite lättsammare variant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar