15 februari 2011

♥ Dag 15 – Mina drömmar.

Jag ska tydligen skriva om mina drömmar idag...eller skulle göra det igår, men tog en paus från bloggeriet igår. Var lite pömsig efter jobbet.
Mina drömmar, framtidsdrömmar, mardrömmar?
På nätterna kan jag drömma riktigt innehållsrika, verklighetstrogna drömmar. Ibland kan jag vara så arg på personer i min närhet för jag drömt något om dom. Som i förrgår natt. Då drömde jag att en av dagisfröknarna var jätteelak mot barnen. Svor och skrek åt dom små stackarna. När jag vaknar efter såna drömmar får jag väldigt svårt att skilja på dröm och verklighet. Kan även drömma så sorgligt att kudden är alldeles blöt av mina tårar när jag vaknar. En gång för inte så länge sen drömde jag nästan en hel actionrulle. Borde skriva ner allt. Kanske skulle kunna slå igenom som manusförfattare :-p
Jag kommer oftast inte ihåg alla detaljer efter ett tag så man kanske skulle börja ha penna och papper vid sängen. :-)

Mina framtidsdrömmar är inte så ambitiösa, inte när det gäller jobb i alla fall. Jag har inget jag strävar efter att bli när jag blir "stor", har aldrig gjort det heller. Haft fullt upp att orka med vardagen.
Men en återkommande framtidsdröm är: Ett rött hus med vita knutar med en gigantisk trädgård, jordgubbsland, hallon, potatisland, morotsland, massa fina växter, hundgård med minst 2 hundar, lekstuga till barnen, gäststuga till familjen. Huset får gärna ligga vid Siljan eller vid Runn. ;-)
Barnen får gå i en lite mindre skola med inte så överdrivet stora klasser, ingen "stads"skola. Och självklart att vi alla får behålla hälsan och må bra. Jobbmässigt så är jag nöjd med det jag gör just nu. Periodvis är det riktigt tufft psykiskt sett, men jag får så otroligt mycket tillbaka. Skönt att känna sig behövd. Dock ska jag snart ta tag i att få en grund att stå på, alltså plugga upp betygen.

Min värsta mardröm är att något ska hända mina nära och kära, vilket ofta händer i mina förbannade mardrömmar :-( Skönt att jag inte är sanndrömmare i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar